viernes, 16 de marzo de 2012

Aspectes lingüístics

Us adjunto les activitats d'aspectes lingüístics:

2.- Identifica els sons consonàntics que representen les grafies destacades.
Asseguren(s)   Mallorca(λ)  Netejar(ʒ)   Mateix(ʃ)   Socarrats(r)   Aquella(k)   Anys(ɲ)   Diríeu(r)   Posat(z)   Moix(ʃ)   Pollença(s)   Vaixell(ʃ)   Freginals(ʒ)   Balaguer(ɣ)   Llinatges(ʒ)   Ancestres(s).

3.- Justifica ortogràficament les grafies vocàliques i consonàntiques destacades.
Davant de “e” sempre hi ha d’anar “g” i no pas una “j”.
La “u” no es pronuncia ja que sinó portaria dièresi.
Davant de les vocals “a, o, u” sempre hi posem “ç”.
Davant de “e” i “i” hi posem “c” i és masculí i aleshores acaba amb “e”.
Davant de “a” sempre hi va “j” i no pas “g”.
Paraula femenina i acaba amb “a”, si fos masculina acabaria amb “e”.
Entre vocals hi posem “ix”.
Davant les vocals “e” i “i” sempre hi va “g”.

4.- Conjuga el present de subjuntiu i l’imperfet de subjuntiu dels verbs fer i criar.
Faci, facis, faci, fem, feu, facin.
Criï, criïs, criï, criem, crieu, criïn.
Fes, fessis, fes, féssim, féssiu, fessin.
Criés, criessis, criés, criéssim, criéssiu, criessin.

5.- Indica si les formes destacades són adverbis, pronoms o determinants:
a) adverbi.
b) adjectiu.
c) adjectiu.
d) pronom.

7.- Digues d’una manera més econòmica el fragment subratllat.
...descendents dels nostres descendents i així successivament.

8.- Indica la categoria gramatical dels mots i forma derivats de la categoria gramatical que ens demana.
Gràcia – nom – gràcia – graciós – agraciar – gràcia.
Aigua – nom – aigua – aigualit – aguar – aigüer.
Lleuger – adjectiu – alleugerat – lleuger – alleugerir –lleugeria.

10.- Selecciona l’opció de cada apartat que et sembli més adient al text.
Columna – expositiva – particular general – exemples.

No hay comentarios:

Publicar un comentario